Проєкт відведення земельної ділянки в Україні

Проєкт відведення земельної ділянки в Україні

У Києві та області найбільша ділова активність по всій країні. Щодня укладаються угоди, пов’язані із землею та придбанням ділянок у власність. Проєкт відведення земельної ділянки – важливий документ для формування нових земельних ділянок, приватизації, оренди.

Норми та порядок дій за таких угод прописані у Законі України «Про землеустрій». У цій статті ми розберемо, як виконується проєкт землеустрою за чинними положеннями нормативних актів.

Стадія перша. Отримати дозвіл на відведення земельної ділянки

Щоб отримати письмовий дозвіл та розпочати розробку проєкту землеустрою, необхідно звернутися до однієї з інстанцій:

  • місцевої (міська чи сільська) ради, якщо ділянка розташована в межах населеного пункту;
  • районної держадміністрації, якщо ділянка знаходиться за межами міста чи села;
  • управління державного земельного кадастру (якщо йдеться про землю сільгосп призначення, і вона знаходиться поза населеним пунктом)

Відповідно до законодавства, державний орган має розглянути запит та дати відповідь у письмовій формі. Це має бути дозвіл, або відмова з мотивуванням.

До заяви необхідно додати:

  • викопіювання з актуального плану населеного пункту, або з детального плану території, де знаходиться ділянка (ці документи відкриті для доступу, надаються за запитом);
  • копію паспорта заявника;
  • копію ІПН

Другий етап. Виготовлення документу

На цьому етапі виконується сам проєкт відведення земельної ділянки. Коли дозвіл отримано, заявник повинен звернутися до землевпорядної компанії, в штаті якої працюють інженери-геодезисти. Саме така організація розробляє та погоджує проєкт землеустрою.

При узгодженні, необхідно пройти кілька інстанцій:

  • місцеве управління геокадастру;
  • відділ архітектури та містобудування;
  • інші організації (за особливих умов розташування ділянки)

Етап 3. Реєстрація ділянки у базі кадастру

Раніше видані державні акти на право власності зберігають правочинність до вчинення інших дій із землею. Нові акти більше не видаються. Реєстрація права власності поділена на два етапи:

  • реєстрація самої ділянки на базі ДЗК;
  • оформлення права власності на земельну ділянку

Результат першого етапу – наданий номер земельної ділянки. Потім формується виписка, яка є підставою для подальших юридичних дій, у тому числі, реєстрації права власності.

Фахівці-землевпорядники або юристи-практики знайомі з нормами закону та повідомлять орієнтовний перелік документів для оформлення виписки. Цей список встановлено постановою Кабінету Міністрів України.

Етап 4. Затвердження проєкту землеустрою

Коли попередні три етапи процедури пройдені, необхідно звернутися до того ж органу, від якого ви отримували дозвіл на розробку проєкту. Ця інстанція має затвердити складений проєкт власним рішенням.

Встановлений законом термін – 14 днів.

Етап 5. Остаточна реєстрація права власності

Щоб отримати документ, що засвідчує право власності на ділянку, зверніться до реєстраційної служби (територіальний орган за місцезнаходженням ділянки) та надайте туди документи:

  • оригінал рішення про затвердження землеустрою;
  • витяг з кадастру (в оригіналі);
  • копії паспорта, ІПН та квитанції про сплату за послуги реєстрації.

Підсумок – видача свідоцтва та витягу з держреєстру майнових прав.

Висновки

Відведення земельної ділянки та реєстрація прав власності на неї – серйозна процедура. Вона потребує роботи інженерів геодезистів та інших фахівців.

Якщо ви зацікавлені у послугах геологів та геодезистів у Києві, Чернігові, Тетіїві, Ірпені, Борисполі, Яготині та інших населених пунктах України, зв’яжіться з нами.

Замовити послугу

Заповніть поля і ми зв’яжемося з вами

    консультація безкоштовна